BUSportal - 4. fotomateriál na téma IVECO CR - kam zamířily vozy z Vysokého Mýta.
4. fotomateriál na téma IVECO CR - kam zamířily vozy z Vysokého Mýta.
Španělsko: Sarbus © (Ivecoing)
Další
Připravil (Ivecoing). Část IV. Švýcarsko, Belgie, Nizozemsko, Francie, Španělsko.
Sobota, 16. leden 2016, dabra

Švýcarsko

Švýcarskému dopravci Postbus a firmám jezdícím pod Postbusem loni končila smlouva na 30 Crosswayů a 30 Crosswaů Low Entry 12 m. Od letoška je na dobu tři let objednáno 40 Crosswayů.

Belgie

V předminulém roce se do Belgie vozily vozy určené pro společnost De Lijn, v roce 2015 to byly jednotlivé objednávky. Obrazem jedno z několika vozidel určených pro Autobus Geenens v barvách TEC.

Nizozemsko

V oblasti Zeeland je možné potkat dopravce Connexxion s 49 Crosswayi LE 13 m a 3 Crosswayi Pro 13 m. Už ve Vysokém Mýtě dostala vozidla svůj konečný design, rozpracované vozy bylo možné si prohlédnout na výrobní lince při DOD v červnu 2015.

Francie

Francouzský trh pro Crosswaye Pop je možno označit jako "zlatý důl". Mezi největší odběratele patří Transdev a Keolis. Určení komplikuje, že vozidla jsou často vyrobena ve Vysokém Mýtě v bílé barvě a svůj konečný vzhled dostávají až na území Francie. Jednou z výjimek Crosswaye v barvách pro firmu Cat (Transdev) je zeleno-modré vozidlo určené pro linku v rámci systému Tibus.

"Keolis" v bílé našel uplatnění v některých koutech Francie a jeho stříbrný bratříček má jezdit pod firmou Goëlis, která je členem Keolisu.

Další vozidlo bílé barvy s nezvyklou výbavou s dalšími devíti sourozenci našlo své garáže ve firmě Keolis Calvados. Vozidla byla polepena ve stylu Busverts.

Společnost RDT31 (Régie départementale des transports de la Haute-Garonne) minulý rok zařadila několik kusů Iveco Crossway Pro ve 12metrovém provedení. Vozidla se odlišují tím, že na víka zavazadlových prostor, která se vytahují nahoru, je použit držák, který se sklápí. Nejvíce se od sériovějších verzí liší plechem za předními dveřmi. Blinkr, nouzové otevření a venkovní reproduktor se musely posunout z tohoto plechu na horní za předními dveřmi. Dvířka k nádržkám pro naftu a AdBlue zde nenajdeme. Proto je tento přední plech doplněn o zámek na klíč a je ho možné odklopit.

Španělsko

Na rozlehlé území se podařilo dodat okolo 100 Crosswayů. Největší objednávku 2015 tvoří celkem 26 Crosswayů pro Grupo Damas - Interbus. Interbus zařadil 14 ks, celkem je tak v jejich řadách 28 Crosswayů. Pro Damas to byla premiéra, své vozy dostali v béžovo-zeleném provedení pro linky v rámci území Andalusie. Všechny vozy Damas/Interbus jsou osazeny nejsilnějšími motory Iveco Euro 6 bez filtru s výkonem 360 koňských sil. Zelené 13m můžeme vidět na příměstských linkách Madridu, jsou vybaveny 53 místy k sezení. Damas objednal taktéž 13m vozy, a to s 53 pevnými sedačkami a dvěma sklopnými v prostoru druhých dveří, proto byla použita konstrukce využívaná hlavně pro Crosswaye Pop, kde druhé dveře se otevírají jako jednokřídlové 800 mm. V případě zájmu o spuštění plošiny nebo v případě potřeby pro přenesení většího kočárku do vozu se dootevře druhá část dveří, které vytvoří standardních 1200 mm.

Celkem osmi vozy (6 ks Crossway13 m, 2x Crossway LE 12 m) obohatila svůj vozový park společnost Arrecife Bus. Necelých 300 km odtud se nachází jediný letošní Crossway u společností Global, letos firma obnoví svůj park 10 Iveco Daily. Na příští rok by měl dopravce obnovit až 60 autobusů, tak doufejme, že Crosswayů tam budeme moci potkat více.

Známý ostrov nejblíže španělské pevnině je Mallorca. Velký dopravce jako je Transabus loni v první polovině roku zakoupil 3x Crossway LE 13 m a v druhé 3x 13 m, které se zařadily ke svým ke svým předchůdcům.

Takto tři zbarvené vozy najdeme po dvou kusech u Empresa Cuiña a poslední u Autocares Rias Baixas.

Firma Cintoi bus zařadila do svého parku předloni 6 kusů Crossway LE 13 m, loni obohatila autobusy jak středněpodlažními, tak Low Entry.

Nejvíce fotografované letošní španělské vozy jsou jednoznačně Crosswaye pro skupinu Sarbus. Během oslav (120 let výroby ve Vysokém Mýtě) byly ve výrobě ve třech provedeních. Portálu Infobus.pl se podařilo zachytit typ10.8 m, který je pouze jeden. Typ o délce 13 m zachytilo zpravodajství Bus and Coach Buyer, 12m typ se nepodařilo zachytit nikomu ze zahraničních novinářů. Dopravce ještě ke konci roku zakoupil několik vozidel, z nichž je i několik vozidel ve verzi LE v délce 10.8 m.
(Ivecoing) s využitím zahraničních zdrojů.

Část I. ĆR a SR.

Část II. Polsko, Německo, Rakousko.

Část III. Itálie, Slovinsko, Chorvatsko, Rumunsko, Řecko.

Švýcarsko: Postbus © (Ivecoing)
Belgie: Autobus Geenens © (Ivecoing)
Nizozemsko: Conexxion © (Ivecoing)
Nizozemsko: Conexxion © (Ivecoing)
Francie: Transdev © (Ivecoing)
Francie: Keolis © (Ivecoing)
Francie: Keolis (Paris) © (Ivecoing)
Francie: Keolis (Calvados) © (Ivecoing)
Francie: RDT31 © (Ivecoing)
Francie: RDT31 © (Ivecoing)
Španělsko: Cuiña © (Ivecoing)
Španělsko: Cintoi © (Ivecoing)
Španělsko: Sarbus © (Ivecoing)