BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál

a koncept středněpodlažního "midi".
a koncept středněpodlažního "midi".
Polský výrobce přdstavil Solaris Urbino 12 electric a Solaris Urbino 12 LE, samozřejmě v karosériích nejnovější generace. Pokračuje tak v uvádění nových modelů Urbino, které odstartovalo loňské IAA v Hannoveru. Předpokládáme, že s některými vozy se potkáme na Czechbusu.

Dvanáctimetrový elektrobus Solaris Urbino 12 electric je osazen třetí generací ZF AVE 130 elektrického pohonu s motory na osách. Koncept rozšiřuje prostor pro cestující a šetří hmotnost. Baterie na zádi mají kapacitu 240 kWh. Nabíjení je volitelné.

Nové Solaris Urbino 12 LE je s motorem Cummins ISB6 EURO 6. Je otázkou, zda koncept LE dokáže vozidlo dostatečně zlevnit, aby bylo atraktivní pro dopravce. Obecně platí, že ekonomičtější je vyvíjet LE model "shora", tedy ze středněpodlažních typů než z LF.

Solaris také představil nový koncept v segmentu malokapacitních vozidel (midi). Jedná se o úplně nový typ vozidla v portfoliu výrobce a vychází patrně z potřeb polského trhu, kde podobně jako na Ukrajině zajišťují dopravu ve velké míře právě malokapacitní vozidla. Podle popisku je vozidlo výsledkem spolupráce s DAF. V Polsku neexistuje žádný systém podpory veřejné dopravy. Trošku se připomíná koncept Volgabus, o jehož dalším osudu po skončení výroby v Avii nám není nic známo.
Vždycky se zájmem sledujeme, jaký nový prvek se objeví na maskotu jezevčíka, pokud se objeví nový typ. Základní LF jezevčík se mění u trolejbusu přidáním vodítka jako symbolu připojení na trolej, u elektrobusu pak má na konci ocásku zástrčku, Interurbino zřejmě i jako adept na školní autobus má jezevčíka s jakýmsi baťůžkem. LE koncept se zase odlišuje zdviženou přední packou. Koncept "midi" jezevčíka zatím nemá.
Dagmar Braunová
BUSWORLD 2015: Aktualizovaný přehled materiálů

BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Solaris Urbino 12 electric, Solaris Urbino 12 LE
© BUSportál