Linkový autobus Škoda 706 RTO zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Škoda 706 RTO na plzeňském autobusovém nádraží.
Další
Předváděcí jízdy 14.6. se zúčastnila i redakce BUSportálu.
Úterý, 14. červen 2005, dabra
Linkový autobus Škoda 706 RTO zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. před půldruhým rokem před sešrotováním. Autobus, který svého času vozil cestující v ČSAD Plzeň-sever, sloužil před ukončením provozu jako pojízdná prodejna. K rekonstrukci získala společnost ještě další dvě vozidla, pomocí kterých nákladem přes milion korun zrekonstruovala autobus kralovická pobočka společnosti BONAVIA. V autobuse jsou všechny části původní, žádnou součástku nebylo nutno nechat vyrobit znovu. Zachovány zůstaly i dokumenty k autobusu. Ten je v současnosti po řádné technické prohlídce zcela rovnoprávným účastníkem silničního provozu. Výhodou takto starého vozidla je údržba, která není komplikovaná elektronickými systémy dnešních vozidel. Nejeden mechanik v dílnách ostatně tyto typy autobusů v době jejich největší slávy opravoval. "Velký dík za dokonale opravený autobus patří nadšeným opravářům z Kralovic, kteří se opravě veterána věnovali i nad rámec svých pracovních povinností. Teď je čeká rekonstrukce autobusového vleku, ve kterém po opravách do původního stavu ještě přibude bar. Autobus Škoda 706 RTO bude k dispozici zájemcům o netradiční reto dopravu - příští víkend bude například vozit svatebčany. Také bychom s ním chtěli pořádat výlety do plzeňského okolí, například na Kozel nebo do Nebílov. Už při úvodní jízdě jsme si potvrdili, že autobus vzbuzuje pozornost a je i reprezentantem naší společnosti, " řekl při předváděcí jízdě 14.6. ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl.

Společnost se také chystá doplnit vozový park i dalším ve vývojové řadě, a to autobusem ŠD11. Zájezdový Škoda 706 RTO LUX se sedadly s opěrkami a dalšími okny v horní části vozidla naleznete ve společnosti Autobusy Karlovy Vary a.s. (dceřiná spol. ČSAD autobusy Plzeň a.s.). Starým autobusům se věnují například i v ČSAD JIHOTRANS a.s., TOURBUSu Brno, a v ČSAP Nymburk. Retro jízda tedy stále častěji nemusí znamenat jen záležitost železniční, ale může se realizovat i na silnici.

Při předváděcí jízdě ulicemi Plzně byla patrná námaha, kterou vyžaduje ovládání volantu. Redaktorka si na autobusovém nádraží nenechala ujít možnost se s autobusem alespoň rozjet a kousek popojet. Sešlápnutí spojky, zařazení rychlosti, rozjezd a zastavení se ukázalo jako zvládnutelné i pro ženu.
V areálu ČSAD autobusy Plzeň na Doubravce.
Ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucla před předváděcí jízdou na CAN.
Jiří Švehla řídil RTO i RO v době jejich běžného provozu.
V plzeňském provozu.
Mimořádná zastávka před plzeňskou radnicí.
Miroslav Hucl vysvětluje přibližuje novinářům průběh oprav i perspektivy společnosti.
Historie i současnost na plzeňském autobusovém nádraží.