Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Škoda 706 RTO na plzeňském autobusovém nádraží.

Předváděcí jízdy 14.6. se zúčastnila i redakce BUSportálu.
Předváděcí jízdy 14.6. se zúčastnila i redakce BUSportálu.
Linkový autobus Škoda 706 RTO zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s. před půldruhým rokem před sešrotováním. Autobus, který svého času vozil cestující v ČSAD Plzeň-sever, sloužil před ukončením provozu jako pojízdná prodejna. K rekonstrukci získala společnost ještě další dvě vozidla, pomocí kterých nákladem přes milion korun zrekonstruovala autobus kralovická pobočka společnosti BONAVIA. V autobuse jsou všechny části původní, žádnou součástku nebylo nutno nechat vyrobit znovu. Zachovány zůstaly i dokumenty k autobusu. Ten je v současnosti po řádné technické prohlídce zcela rovnoprávným účastníkem silničního provozu. Výhodou takto starého vozidla je údržba, která není komplikovaná elektronickými systémy dnešních vozidel. Nejeden mechanik v dílnách ostatně tyto typy autobusů v době jejich největší slávy opravoval. "Velký dík za dokonale opravený autobus patří nadšeným opravářům z Kralovic, kteří se opravě veterána věnovali i nad rámec svých pracovních povinností. Teď je čeká rekonstrukce autobusového vleku, ve kterém po opravách do původního stavu ještě přibude bar. Autobus Škoda 706 RTO bude k dispozici zájemcům o netradiční reto dopravu - příští víkend bude například vozit svatebčany. Také bychom s ním chtěli pořádat výlety do plzeňského okolí, například na Kozel nebo do Nebílov. Už při úvodní jízdě jsme si potvrdili, že autobus vzbuzuje pozornost a je i reprezentantem naší společnosti, " řekl při předváděcí jízdě 14.6. ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl.

Společnost se také chystá doplnit vozový park i dalším ve vývojové řadě, a to autobusem ŠD11. Zájezdový Škoda 706 RTO LUX se sedadly s opěrkami a dalšími okny v horní části vozidla naleznete ve společnosti Autobusy Karlovy Vary a.s. (dceřiná spol. ČSAD autobusy Plzeň a.s.). Starým autobusům se věnují například i v ČSAD JIHOTRANS a.s., TOURBUSu Brno, a v ČSAP Nymburk. Retro jízda tedy stále častěji nemusí znamenat jen záležitost železniční, ale může se realizovat i na silnici.

Při předváděcí jízdě ulicemi Plzně byla patrná námaha, kterou vyžaduje ovládání volantu. Redaktorka si na autobusovém nádraží nenechala ujít možnost se s autobusem alespoň rozjet a kousek popojet. Sešlápnutí spojky, zařazení rychlosti, rozjezd a zastavení se ukázalo jako zvládnutelné i pro ženu.

Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
V areálu ČSAD autobusy Plzeň na Doubravce.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucla před předváděcí jízdou na CAN.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Jiří Švehla řídil RTO i RO v době jejich běžného provozu.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
V plzeňském provozu.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Mimořádná zastávka před plzeňskou radnicí.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Miroslav Hucl vysvětluje přibližuje novinářům průběh oprav i perspektivy společnosti.
Linkový autobus Škoda 706 RTO  zachránila společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s.
Historie i současnost na plzeňském autobusovém nádraží.