Do Brna dorazil  poslední ze série třiceti kloubových trolejbusů Škoda 31 Tr SOR
Foto Škoda

Brno tak omlazuje svoji trolejbusovou flotilu.
Reklama
Brno tak omlazuje svoji trolejbusovou flotilu.
Plzeň, 1. 7. 2015 – Poslední ze série třiceti kloubových trolejbusů Škoda, které letos nakoupil Dopravní podnik města Brna (DPMB), dorazil z Plzně do Brna. Škoda Electric dodala do moravské metropole nové nízkopodlažní trolejbusy Škoda 31 Tr SOR.

„V Brně došlo k významné obměně místních trolejbusů po šesti letech - do té doby dopravce nakupoval pouze ojeté vozy z jiných dopravních podniků. Cena jednoho nového trolejbusu je přes 13 milionů korun, celkově tedy bude nákup třiceti vozů stát téměř 400 milionů korun. Na pořízení trolejbusů využil DPMB dotaci z Regionálního operačního programu Jihovýchod, která může dosáhnout až 75 %,“ říká projektový manažer Škody Electric Pavel Vrba.

Vozidla jsou nasazována zejména na linky 25 a 26, které je potřeba obsluhovat vozy s větší kapacitou. Dočasně na těchto linkách jezdily v dopravní špičce kloubové autobusy, ale tato náhrada již s novými trolejbusy nebude nutná. DPMB má ve svém vozovém parku celkem 150 trolejbusů. Díky pořízení třiceti nových vozů se stejný počet starých trolejbusů vyřadil.

Trolejbus 31 Tr je plně nízkopodlažní s širší uličkou mezi sedadly, má výkonný systém vytápění a přehledný informační systém. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu (příkleku), kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Škoda Electric dodávala trolejbusy do Brna již v letech 2007 až 2009, tehdy se jednalo o nízkopodlažní kloubové trolejbusy typu Škoda 25 Tr Citelis. Plzeňské trolejbusy jezdí i v dalších dvanácti městech České republiky.

Z TZ Škoda
2007: Škoda Electric expedovala první kloubové trolejbusy do Brna

Do Brna dorazil  poslední ze série třiceti kloubových trolejbusů Škoda 31 Tr SOR
Brno ''10'' 1.6.2015 v Plzni © BUSportál