Hybridní pohlednice z Budapešti a výměna generací jménem Ikarus
© (-nama-)

Hybridy Volvo 7900 v provozu v budapešťských ulicích.
Reklama
Hybridy Volvo 7900 v provozu v budapešťských ulicích.
Maďarské hlavní město masivně obnovuje vozidlový park autobusů, na řadu zanedlouho přijdou i poněkud opomíjené trolejbusy - vozidla s možností nezávislé jízdy na bateriový pohon dodá Konsorcium firem Škoda Electric a Solaris.
24 nových trolejbusů (14 + 10 kloubových) s opcí na dalších 84 do Budapešti
Momentálně dojíždí své poslední kilometry trolejbusy typu Ikarus 280T, které pocházejí z druhé poloviny osmdesátých let (!) minulého století (poslední foto).

Veselejší situace je v autobusové dopravě. Jak jsme na BP informovali loni na podzim, hlavní město zakoupilo velké množství standardních a článkových autobusů typu Mercedes-Benz Citaro v novém provedení. Letos se do budapešťských ulic rozjely první článkové hybridní autobusy Volvo 7900 Hybrid
28 kloubových hybridů Volvo 7900 pro T&J Busz Budapešť
a také první kusy nové autobusové řady s "recyklovaným" názvem Ikarus V127, který v malém množství produkuje firma s názvem Ikarus Rt (předposlední foto).

Text a foto (-nama-)

Hybridní pohlednice z Budapešti a výměna generací jménem Ikarus
© (-nama-)
Hybridní pohlednice z Budapešti a výměna generací jménem Ikarus
© (-nama-)