Postřehy vlastníka řidičského průkazu "B" při rozšíření na "D".
Postřehy vlastníka řidičského průkazu "B" při rozšíření na "D".
Už žádný obrubník, najíždění do křižovatek a zatáček v pořádku, nakonec i z té jedničky na dvojku to jde při dostatečně nízkých otáčkách s jedním prošlápnutím spojky, z kopce se dá dvojka rovnou. Jednou by mi trošku popadali cestující, když jsem před přechodem pozdě začala brzdit. Další připomínky pana učitele - jezdíme padesát a na oranžovou projíždíme, jen když to opravdu jinak nejde. Také jsem byla donucena asi půlkilometr couvat na úzké silničce mezi křovím - vyplynulo ze situace. Na pochvalu to nebylo, ale vyjeli jsme. Nacvičovala jsem také parkování u chodníku mezi vozidly (pneumatikami) zacouváním - i s posilovačem toho bylo dost, ale taková Felicie bez posilovače je možná horší. Dopravní situace v Plzni chystají lecjaké zápletky - projet proti souvislé řadě naštěstí jen osobních aut na uzoučkém mostě u čističky - to si objednat nemůžete, to se musí přihodit samo.

Je zajímavé porovnávat v jednom týdnu, kam až se technika velkých aut dostala. Měla jsem možnost (zatím) jen vidět, jak se jezdí s autobusem VOLVO 9700 s automatickou 12ti stupňovou I shift převodovkou (mimochodem automat se na rovině rozjíždí na čtyřku) a v uzavřeném areálu mne nechali popojet VOLVO sklápěčkou dopředu i dozadu. Levou nohu máte pro parádu (žádné křeče při sešlápnuté spojce před křižovatkou) a při zpátečce jen přibržďujete, jinak to jede samo bez plynu a před nosem vyjede obrazovka se situací za autem (bez poučené osoby).

S jízdami začínáme a končíme na plzeňském autobusovém nádraží, tam je třeba si dát zvlášť záležet, okolo druhé je tam jeden profesionál vedle druhého. A přístup řidičů k řidičce ? Překvapivě příjemný. Až na naprostou vyjímku jednoho při školení jsou všichni vstřícní a povzbuzují. Při jízdách mávají na pana učitele a nevypadají vůbec pohoršeně. Je pravda, že pro jistotu (a proti slunci) nosím čepičku s kšiltem, abych vypadala nenápadně. Podle přítelkyně, které se podařilo mne z míjejícího trolejbusu pozorovat, jsem působila soustředěně a zodpovědně.

Určitě by se hodila nějaká fotografie, ale rozhodla jsem se, že ji pořídíme, pokud se mi podaří udělat příští týden zkoušku. Mám prý sice 5 pokusů, ale lepší by to bylo napoprvé. Takže víkend věnuji testovému finiši a 45 otázkám z techniky, v pondělí poslední školní jízda a v úterý to bude jako kdysi ve škole i s trémou a břichabolem. Pokud to dopadne dobře, jistě se to dozvíte.
Děkuji moc všem, kteří mi drží palce: EvoBus Bohemia, Volvo Buses ČR, ČSAD autobusy Plzeň, ROPID, Westtransport ...
Řidičský průkaz pro autobus jako rozšíření skupiny "B".
Redaktorka BUSportálu po 80km za volantem Karosy.
Redaktorka BUSportálu řidičkou autobusu ?

Z autobusoškoly - naposledy před zkouškami.
Aby to nebylo bez obrázku - nový image londýnského doubledeckeru - mimochodem se mne manžel zeptal, jestli vím, že se dá takový pořídit za 200 000. Nemusím mít doma vše.