AUTOSAP: Produkce za leden až září 2014  vzrostla v ČR u všech kategorií vozidel

Bylo vyrobeno více než 960 000 silničních vozidel, z toho 2 557 autobusů.
S komentářem BUSportálu.
Reklama
Bylo vyrobeno více než 960 000 silničních vozidel, z toho 2 557 autobusů.
S komentářem BUSportálu.
Vyrobené množství 2 557 autobusů oproti stejnému období roku 2013 (zatím výrobně rekordní rok) představuje nárůst výroby o 5,88 %.

Na uvedené produkci autobusů se podíleli zejména IVECO Czech Republic (s podílem na výrobě 85,2 %) a SOR Libchavy (podíl 13,3 %). I v této kategorii vozidel by tak za celý rok mohlo dojít k překročení loňské rekordní produkce.

Viz www.autosap.cz
BUSportál: Zajímavé by jistě bylo ještě rozdělení produkce na vozy EURO 5 a EURO 6. Údajně bylo zcela zákonné si "předregistrovat" v roce 2013 vozidla EURO 5, aniž by tato fyzicky musela existovat. Logicky měli s nástupem EURO 6 větší problémy nástavbáři bez vlastní základny výroby motorů, protože měli méně času k přizpůsobení karosérie vozidla. Např. autobusy skupiny EvoBus, která samozřejmě těží z vlastního vývoje motorů Mercedes-Benz, byly vyráběny s normou EURO 6 daleko před nástupem její platnosti, podobně MAN Truck & Bus.
Z údajů AUTOSAP uvádíme výše pouze oba výrobce "velkých" autobusů. Co se týká malých nástaveb na podvozcích Mercedes-Benz, Iveco, Fiat ap., je stav statisticky velmi nesnadno uchopitelný, některé nástavby jsou zařazeny podle podvozků, někteří výrobci se do statistik nedostávají z jiných důvodů. Tyto typy vozidel produkuje nejen trvale ve statistice uváděná společnost KHMC (nyní podíl 1,5%, což je zbytek do sta procent spolu s Iveco CR a SOR), ale i např. Buzola Bus Design, SKD Stratos a MAVE.
Nákladních vozidel dle statistiky AUTOSAP bylo vyrobeno 592. ČR se nadále ukazuje být v oblasti velkých užitkových vozidel především výrobcem autobusů.
Dagmar Braunová