Volvo Buses na kongresu UITP v Římě ...
... BRT (Bus Rapid Transit) pomáhá městům řešit dopravní problémy. Nový devítilitrový plynový motor Volvo s moderní technologií.
Pátek, 29. duben 2005, dabra
Společnost Volvo Buses je přesvědčena, že systém BRT představuje nenákladný způsob řešení dopravních problémů měst celého světa. O své zkušenosti se podělí na letošním kongresu UITP "International Union of Public Transport" v Římě.

BRT - to je vysoce účinný městský dopravní systém na bázi autobusové dopravy. Vyhrazené pruhy, efektivní prodej lístků, moderní autobusy a zastávky s velkou kapacitou cestujících činí BRT srovnatelný se železnicí. Moderní vysokokapacitní bus také produkuje podstatně méně emisí než větší počet malých starších.

Investice do BRT jsou zatím pouze 5-10 % oproti železnici. Jeho nasazení je rychlejší, s levnějším provozem a flexibilnější v plánování nových tras a v koordinaci s ostatními službami.

Společnost Volvo Buses je leaderem v termínech dodávek autobusů pro BRT - dodá jakýkoliv od běžného 12 metrového až po vícečlánkové 26.8 metrové, nejdelší autobusy světa.

Na BUSportálu si můžete přečíst Nejdelší autobus světa se jmenuje VOLVO

Aktuální zakázkou pro BRT systém je dodávka 1 6667 autobusů pro chilské Santiago, z těch ostatních např. brazilské Sao Paolo, kolumbijská Bogotá a mexický Leon a Mexico City.

Na BUSportálu si můžete přečíst Největší jednotlivá zakázka pro Volvo v historii - 1667 autobusů pro Chile.

BRT nemusí být řešením pouze pro velké latinskoamerické městské aglomerace - stejný pricip může být právě tak dobře uplatněn v Evropě. Volvo dodává autobusy pro BRT v Göteborgu i pro velkého operátora v Británii pro projekt FTR postavený na stejném základě.

Na BUSportálu si můžete přečíst o "street cars" v článku Volvo Buses spojují budoucnost s busy-tramvajemi.

Zavedení BRT vyžaduje rozsáhlé plánování. Na kongresu společnost Volvo Buses upozorní také na konzultantské služby v souvislosti s BRT. BRT systém je také způsob, jak pomoci zlepšit dopad na životní prostředí ve městech. Na kongresu UITP představí společnost Volvo Buses i další příspěvek k řešení problémů s životním prostředí - nový devítilitrový plynový motor na zemní plyn nebo bioplyn. Většina plynových motorů na trhu je konstruována na principu "chudého spalování". Nový plynový motor Volvo využívá odlišnou technologii, která poskytuje důležité výhody: více koňských sil, větší maximální točivý moment, širší pásmo otáček, nižší náklady vyplývající z delších servisních intervalů, úroveň emisí EURO 5 a vyšší.
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Buses, překlad a redakční krácení BUSportál

Celá tisková zpráva v angličtině: ENG_Pressinfo_Volvo_UITP.doc
Nejdelší autobus na světě - 26.8 metrů dlouhé Volvo.