Kloubový MAN Lion's City GL CNG je "Bus of the Year 2015"
Foto MAN Truck & Bus

Prestižní ocenění získal autobus s pohonem na stlačený zemní plyn nebo bioplyn.
Prestižní ocenění získal autobus s pohonem na stlačený zemní plyn nebo bioplyn.
Čistý, výkonný a hospodárný: Tyto vlastnosti autobusu MAN Lion’s City GL CNG přesvědčily v letošním Bus Euro Testu evropskou porotu složenou z odborných novinářů. Slavnostní ocenění vítěze proběhne v září na veletrhu IAA 2014 v Hannoveru.
Jak uvádí výrobce, autobus MAN Lion’s City GL CNG poskytuje se svým pohonem na CNG (stlačený zemní plyn)s normou Euro 6 extrémně nízkoemisní a pro klima příznivé řešení mobility městské dopravy. Kloubový autobus, ať již tankovaný bioplynem či zemním plynem, může být provozován téměř CO2-neutrálně, čímž dosahuje úrovně plně elektrických vozidel. Dokonce i bez použití bioplynu jsou zde emise CO2 o zhruba 17 % nižší než u dieselových vozidel. Zároveň je zemní plyn jako alternativní zdroj pohonné energie mimořádně hospodárné řešení. Během sledovaného období 10 let ušetří MAN Lion´s City GL CNG ve srovnání s dieselovým autobusem stejné výrobní řady na základě výrazně nižších nákladů na palivo přibližně 15 procent z celkových nákladů životního cyklu autobusu.
MAN disponuje po několik desetiletí získávanými zkušenostmi s autobusy na CNG. Po celém světě zajišťuje zásobování náhradními díly pro plynové autobusy. Tím je zajištěno bezproblémové provozování autobusů MAN.

K titulu „Bus of the Year 2015“ dopomohlo autobusu Lion’s City GL CNG i provedení vozidla, které je dimenzováno na linky vnitřních měst s mimořádně vysokým počtem cestujících. 18,75 m dlouhý kloubový autobus s přepravní kapacitou až 142 cestujících má patery dveře s dvojitou šířkou. Autobus je dále vybaven třemi sklopnými sedačkami, které mohou být blokovány řidičem. Při vysokém počtu cestujících je tak k dispozici více plochy pro stojící pasažéry. Vozidlo poskytuje připojení k internetu přes volně dostupný WLAN-Hotspot a dále individuálně využitelné obrazovky. Vnitřní prostor disponuje kvalitními materiály a inovativním osvětlením. Průsvitný kloubový měch, skleněná střešní okna i světelné LED lišty zajišťují energeticky efektivní a rovnoměrné osvětlení interiéru. Díky osvětlení pomocí LED snižuje autobus odebíraný výkon, a potřebuje tak nižší výkon alternátoru. K úsporám energie rovněž přispívají LED denní svícení v předních světlometech i koncová světla v provedení LED.

Z TZ MAN Truck & Bus
O titul se ucházely kromě vítěze tyto autobusy: Mercedes-Benz Citaro G Euro6, VDL Citea SLFA 180/360, Iveco Urbanway Full Hybrid a jediný dvanáctimetrový kandidát Scania Citywide CNG. Viz http://www.busandcoachbuyer.com/bus-euro-test-2014

Kloubový MAN Lion's City GL CNG je "Bus of the Year 2015"
MAN Truck & Bus