Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.

Tisková zpráva k české premiéře autobusu Citelis. Technický list Citelis ve formátu "pdf". Fotoreportáž z prezentace i z novinářské jízdy na Mladoboleslavsku.
Tisková zpráva k české premiéře autobusu Citelis. Technický list Citelis ve formátu "pdf". Fotoreportáž z prezentace i z novinářské jízdy na Mladoboleslavsku.
Doporučujeme také:

Nový nízkopodlažní příměstský autobus Citelis Line

(Pozn.: Redakce zaznamenala určté signály možnosti představení Citelisu veřejnosti v listopadu v Praze-Letňanech na Coach Progress. Včas upřesníme.)
Článek "Nový městský autobus Citelis se představuje" byl původně uveřejněn 15.4.2005

Fotoreportáž z prezentace Citelisu na mladoboleslavnském polygonu a v okolí naleznete na konci tiskové zprávy (foto BUSportál). Francouzskou variantu "v modrém" z materiálů z Karosy naleznete ZDE.
Vysoké Mýto, 15. dubna 2005 Dne 15. dubna 2005 proběhla za účasti vedení společnosti KAROSA a.s., obchodních partnerů a zástupců tisku na zkušebním polygonu Škoda Auto a.s. česká a slovenská premiéra nového městského autobusu Citelis, nástupce velmi úspěšného modelu City bus. Světová premiéra nového autobusu proběhla 31.3. v Paříži.

Technicky list Citelis ve formátu "pdf"

Výsledná tvář nového městského autobusu Citelis je formována těmito klíčovými požadavky: vysoká estetická úroveň vozidla, snadný přístup slunečních paprsků do jeho interiéru, bezbariérový přístup výbava šitá na míru, a to jak v prostoru pro cestující, tak i na pracovišti řidiče další snížení provozních nákladů důsledná ochrana životního prostředí možnost začlenění do systému městské dopravy s vyhrazenými jízdními pruhy.

Citelis o délce 12m pojme 30 sedících a 69 stojících pasažérů, kteří mohou nastupovat třemi prostornými dvoukřídlými dveřmi. Hned při vstupu zaujme cestující plochá podlaha, přecházející u jednotlivých dveří do prostorných platforem, které umožňují rychlejší nástup i výstup. Vozidlo je mimořádně přístupné, což ocení osoby se sníženou pohyblivostí. Vnitřní architektura vozu je koncipována s cílem umožnit naprostou volnost pohybu, ke zvětšení prostoru přispívá i odstranění vnitřních schodů a vyvýšení. Pohodlí a vstřícná atmosféra jsou umocněny výbavou střechy, dvojitě prohnutými přídržnými tyčemi, pohodlnými sedačkami a dělícími příčkami, které poutají pozornost svým moderním designem. Esteticky velmi zdařilé jsou také prosklené plochy, umožňující intenzivní prosvětlení vnitřního prostoru vozu.

Při konfigurování vnitřní výbavy je preferována pružná nabídka široké palety možností než striktně stanovené a zákazníkovi vnucené provedení vozu. V oblasti prostoru pro cestující je Citelis vyráběn v plném souladu s normou EU č. 2001/85, respektive v plném souladu s předpisy platnými na území České republiky a Slovenska. Pokud jde o pracoviště řidiče, Karosa dává zákazníkům ke zvážení, zda objednají vůz s novou přístrojovou deskou, vyhovující standardu VDV a vyvinutou speciálně pro vůz Citelis, či se standardní přístrojovou deskou VDO, montovanou na autobusy ostatních značek. Palubní deska je navržena tak, aby skloubila požadavky na maximální pohodlí řidiče s požadavkem udělat co nejpříznivější dojem na cestující, nové je také sedadlo řidiče.

V otázkách provozních nákladů a ekologičnosti provozu se díky zásadnímu přepracování elektronického systému řízení motoru Iveco Cursor 8 podařilo snížit spotřebu pohonných hmot o 5%, což potvrzují i zkoušky dle metodiky SORT sdružení UITP. Nová šesti-rychlostní převodovka navíc snižuje spotřebu o další 2%. V provedení s motorem Iveco Cursor 8 CNG na zemní plyn vykazuje Citelis spotřebu, která je ve srovnání s konkurenty dokonce až o 10% nižší.

Tématem setkání byla i bilance uplynulého roku. Karosa v loňském roce zvýšila tržby společnosti na zhruba šest miliard korun. V prodeji se zvýšil podíl vybavenějších a tím i dražších autobusů Axer. Loňský rekordní prodej Karosy přesáhl 1700 autobusů, což bylo o 12 procent více než v roce 2003. Největší vliv na meziroční nárůst měl pokračující prodej na trzích západní Evropy, kde loni skončily dvě třetiny nových autobusů. Vynikající renomé má Karosa i doma, vždyť v žebříčku TOP 100 obdivovaných firem ČR za rok 2005 skončila na 2. místě v rámci automobilového průmyslu a na 1. místě v rámci Pardubického kraje.

Zdroj Tisková zpráva Karosa

Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Fotografování povoleno - polygon není v záběru.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Prezentace před plným stanem, v první řadě vedení Karosy.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Generální ředitel Karosy Rudolf Černý.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Kneeling v terénu.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.
Oblíbili jste si na BUSportálu: Nový městský autobus Citelis se představuje.