Elektrobus Perun ze Škody Electric v karosérii Solaris se testuje v Krakově
Foto Škoda

Na dvou linkách s průměrnou délkou 12 kilometrů bude jezdit po dobu tří měsíců.
Reklama
Na dvou linkách s průměrnou délkou 12 kilometrů bude jezdit po dobu tří měsíců.
Novým elektrobusem svezli cestující v českých a moravských městech. Moderní vozidlo se v dubnu objevilo v Mariánských Lázních, během května a června se představilo například v provozu v Opavě, poté v Olomouci a Zlíně, a zatím naposled v Liberci. „O vyzkoušení našeho elektrobusu je mezi dopravci velký zájem, a to nejen u nás, ale i v zahraničí, jak potvrzuje případ Krakova,“ informuje Pavel Kuch ze Škoda Electric.

Škoda Electric bateriovým elektrobusem Škoda Perun (Pure Electric RUNner) navázala na vývoj trolejbusů, autobusu na vodíkový pohon a sériového hybridu. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo s výkonem 160kW a dojezdem kolem 150 kilometrů. Konkrétní technická stránka vozidla týkající se dojezdu a obsaditelnosti je ovšem velmi závislá na instalované baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka. Do vozidla se vejde přes 80 cestujících a jeho maximální rychlost je 70 km/hod.

Do vývoje těchto produktů dává výrobce několik let kolem 200 milionů Kč ročně.

Z TZ Škoda
BUSportál: V současnosti se těšíme na další elektrobus ze Škoda Electric, který má vybudovaný rychlonabíjecí systém "shora" v areálu Škoda Electric - podobný stojan bude patrně umístěn na konečné oblíbené testovací linky PMDP č. 33. Vodíkový TriHyBusu je zastavěn do karosérie Citelis, sériový hybrid a oba elektrobusy pak využívají karosérie Solaris.

Elektrobus Perun ze Škody Electric v karosérii Solaris se testuje v Krakově
Foto Škoda