Změny rozsahu některých řidičských oprávnění se dotknou i skupin C1, C, D1 a D, kdy dojde ke zpřesnění limitů pro obsazení vozidel přepravovanými osobami.
Změny rozsahu některých řidičských oprávnění se dotknou i skupin C1, C, D1 a D, kdy dojde ke zpřesnění limitů pro obsazení vozidel přepravovanými osobami.
V případě skupin C1, C, D1 a D jde o zpřesnění limitů pro obsazení vozidel přepravovanými osobami. Namísto dosavadního počtu míst k sezení (sedadel) se bude ve vymezení těchto skupin kalkulovat s tím, pro přepravu kolika osob celkově jsou určena.

Do skupiny D1 budou nově spadat motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, s více než 8, ale nejvýše 16 místy k sezení kromě místa určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, Do skupiny D budou nově spadat motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) s více než 8 místy k sezení kromě místa, určená pro přepravu více než 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, Z věcného hlediska se tato změna dotkne vlastně ale jen skupiny D1, tj. skupiny pro „malé“ autobusy. Ty totiž dnes hypoteticky sice mohou mít 16 míst k sezení, ale i nějaká místa ke stání, zatímco nově se budou místa k sezení a ke státní sčítat. Tím v některých případech dojde k omezení dosavadního rozsahu řidičského oprávnění. Aby ale tato změna nebyla skoková, předpokládá přechodné ustanovení čl. II návrhu zákona, že řidičská oprávnění pro skupinu D1 udělená od 19. ledna 2013 do nabytí účinnosti nově projednávaného zákona zůstávají na území České republiky zachována v rozsahu, jaký mají v současnosti (tj. i s místy pro státní nad celkový limit 16 sedadel kromě sedadla řidiče), a to po dobu 5 let ode dne nabytí účinnosti nově projednávaného zákona. Uvedené však nebude platit v mezinárodním provozu, což by však neměl být problém, neboť autobusy, jichž se tato změna může týkat, v praxi bývají užívány vesměs jen v městském či příměstském, tj. nikoliv v mezinárodním provozu.

Podrobně viz: www.autoklub.cz