Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
© BUSportál

Kromě modernizovaného Naviga T s motorem vepředu nabízí i integrální autokar Vectio T 10 m s motorem MAN EURO 6 vzadu. Informace a fotoreportáž.
Kromě modernizovaného Naviga T s motorem vepředu nabízí i integrální autokar Vectio T 10 m s motorem MAN EURO 6 vzadu. Informace a fotoreportáž.
Prezentace značky Otokar i nástaveb Buzola Bus Design proběhlav areálu Buzola Bus Design v Říčanech - Jažlovicích 17.4.2014. Pozornost jsme věnovali zejména krátkému klasickému autokaru Otokar Vectio T s motorem MAN EURO 6 213 kW vzadu. O autokary v délce okolo 10 metrů v příslušné cenové nabídce by mohl být v ČR zájem. O prosazení se před lety pokoušel s desetimetrovým modelem ZK9119HA (Smile) čínský Yutong, jehož zastoupení zároveň projevilo i jisté aktivity v oblasti tureckých autobusů BMC, které potkáváme v ČR ovšem zejména dovezené prostřednictvím Buzoly. Turecký Anadolu avizuje už delší dobu model Visigo. Importér Buzola Bus Design (Buzola) , který je zároveň zavedeným nástavbářem malých autobusů zejména na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter, byl výrobcem Otokar zařazen na OTOKAR TOUR EURO 6 po Evropě. Kromě ČR se vozy představily v dubnu také v Řecku a Bulharsku. Pro zkušební svezení jsme si vybrali Vectio T (Tourism). Autokar byl ve variantě s toaletou, jak bývá u kratších autokarů zvykem, umístěnou se dveřmi vzadu, tedy s sedadly 39 + průvodce. U vozu bez toalety jde o obsaditelnost 43 + průvodce. U modelu Vectio U se počítá i z možnou zástavbou zdviže pro vozík.

V okolí průmyslové zóny Jažlovice jsme se příjemně projeli po delší době s manuální šestistupňovou převodovkou ZF (robotický automat ZF je v plánu v momentě spuštění série). Vozidlo EURO 6 je o 10 cm delší kvůli tomu, že bylo třeba umístit jinak agregáty a také přibyla nádrž 30 l na močovinu, protože ani MAN se bez SCR řešení už u EURO 6 neobejde. Vozidlo bude vybaveno i tempomatem, jehož nastavení výrobce spolu s MAN dokončuje. Kvalitní převodovka nečiní žádné potíže ani občasnému řidiči, rychlosti zapadají zcela hladce a intuitivně. Kontrolka upozorní překročení optimálních otáček. Manévrovatelnost je dobrá, přeci jen jde pouze o 10 metrů. Přítomného dopravce potěšilo, že je možno vypnout automatické spřažení retardéru s brzdovým pedálem. Oddělené funkce brzdy a retardéru jsou žádoucí zejména v zimě a na kluzkém povrchu. K prohlídce i projížďce bylo připraveno i Navigo T EURO 6 s motorem vepředu Cummins. Zavazadlový prostor Naviga je 3 m3 po stranách a vzadu, Vectio T nabízí klasické postranní kufry 5,5 m3. Pouze v prospektu bylo možno se seznámit s Navigem C a Vectiem C (City). Tato vozidla však cílí na jiný zákaznický segment.

Prostory Buzoly jsme navštívili po delší době a nutno říci, že stávající moderní kapacity nástavbáře a dealera jsou s dřívějškem neporovnatelné. Výrobní halu pro hrubší technologie si prohlédneme příště, zatím několik záběrů z karosářských prostor, administrativního zázemí, sedačkového showrooomu a velké haly, která byla pro tuto příležitost zázemím pro návštěvy s vystavenými výrobky Buzoly.
Dagmar Braunová
.
2007: Jak se jezdí s tureckým midibusem Otokar Navigo.
2010: Turecký malokapacitní autobus Otokar Navigo
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
CZECHBUS 2013: Isuzu Novo Ultra (TURANCAR CZ) a Otokar Vectio T (Buzola)

Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
© BUSportál
Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
© BUSportál
Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
© BUSportál
Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
Otokar Vectio T © BUSportál
Buzola Bus Design chce  rozšířit tureckou  značku Otokar na českém trhu
Otokar Vectio T © BUSportál