Na výrobě trolejbusů pro Bolognu  se bude podílet  Škoda Electric
Crealis "Bologna", zatím v designu Irisbus. Foto Škoda

Finálním dodavatelem trolejbusů Crealis Neo je společnost Iveco France.
Finálním dodavatelem trolejbusů Crealis Neo je společnost Iveco France.
27.3.2014: Snímky z haly Škoda Electric
Plzeň, 18. 3. 2014 – Škoda Electric (ŠEL)se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů do italského města Bologna. Plzeňská firma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. Hodnota kontraktu pro ŠEL se pohybuje na úrovni zhruba 430 milionů korun.

„Naše nabídka uspěla především kvůli velmi dobrým referencím trolejbusů Škoda po celé Evropě, ale i díky úspěšným zakázkám pro italský trh, jako jsou projekty trolejbusů pro Řím a Cagliari,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

V Plzni se uskuteční i testování a homologace. Závěrečné zkoušky proběhnou přímo na lince v Bologni. První vozidlo by mohlo začít sloužit v systému veřejné dopravy v Bologni zhruba počátkem roku 2015. Dodávka bude dokončena v létě roku 2015. Finálním dodavatelem trolejbusů je společnost Iveco France.

Jedná se o osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který bude vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. Škoda Electric bude dodavatelem kompletní trakční výzbroje trolejbusu včetně její montáže na vůz a jeho následného testování. „V rámci tohoto projektu bude unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí naší dodávky,“ doplňuje manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy. „Italský trh je z hlediska trolejbusů velmi zajímavý, celkem v patnácti městech tato vozidla slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky,“ dodává Pavel Kuch.

Z TZ Škoda
BUSportál: Shodou okolností jsme na téma trolejbusů kuloárně diskutovali včera na tiskové konferenci Iveco CR. Informace o této dodávce tu nebyla ani v náznaku zmíněna. Dnes ráno BUSportál napsal: "... Poněkud delikátní je i v rámci kontextu s výrobou trolejbusů v ČR (zejména Škoda Electric) oblast trolejbusů, kde určitě trvá zájem o spolupráci a jedná se o ní. Politika ve vztahu k trolejbusům v minulosti jevila jako nekompaktní - existence ve Francii vyráběných Civisů nedávala dobrou výchozí pozici právě kombinaci trolejbusů ICR-ŠEL pro západní trhy. I tady by se mohlo něco pohnout, právě trolejbusy ŠEL doplní flotilu Civisů v Castellonu, ovšem v karosériích Solaris. To by mohl být další impuls pro posílení snah v tomto směru...." Je potěšjící, že se situace (mediálně) pohnula během jediného dne :-) Na podrobnosti se zeptáme Iveco Bus.