Koncepce ABB: Elektrobus s dobíjením na trase
Zdroj ABB

Systém TOSA představuje elektrobus v karosérii HESS jako vysokokapacitní vozidlo.
Systém TOSA představuje elektrobus v karosérii HESS jako vysokokapacitní vozidlo.
Dobíjení na trase (in-route charging) spočívá ve využití akumulátoru s menší kapacitou na palubě elektrobusu. Dobíjení probíhá zhruba 15 sekund ve vybraných zastávkách a po dobu 3 až 4 minut v konečné zastávce.

První autobus se systémem dobíjení in-route charging byl v květnu 2013 představen na konferenci UITP ve švýcarské Ženevě. Základní technologie pro tento projekt pochází z dílny ABB, včetně trakčního zařízení a nového typu plně automatického systému rychlého dobíjení.

Tento model elektrobusu má kapacitu 133 cestujících a je určen pro linku číslo 5 dopravního podniku "tpg". Délka linky je 8,8 km se dvěma konečnými a 42 běžnými zastávkami, přičemž patnáctisekundové dobíjení probíhá na dvanácti z nich.

Informace jsme čerpali po dohodě s ABB zde
Redakce BUSportálu přiznává, že tuto inovaci na veletrhu Busworld v letu vyfotografovala, ale dále neřešila. Lépe pozdě než později. Možná se právě nyní, kdy proběhly prezentace malokapacitních elektrobusů v Praze, toto vysokokapacitní téma docela hodí. Dohledali jsme tiskovou zprávu Hess z veletrhu (DE), ze které uvádíme, že se jedná o vozidlo s označením SwissTrolly5® s karosérií HESS Aluminium CO-BOLT®. Délka/výška 18,7m/3.5m.

Společnosti ABB a Škoda Electric 30.7.2013 oznámily podepsání dohody o spolupráci na dodávce systémového řešení elektrického autobusu ...
Plzeň se stala součástí evropského projektu ZeEUS

Koncepce ABB: Elektrobus s dobíjením na trase
Vozidlo v expozici Hess na veletrhu Busworld © BUSportál