Nasazení autobusu Mercedes-Benz Citaro ve francouzském poutním městě Lourdes

Centrum „Hospitalité Notre Dame de Lourdes“ obdrželo nový nízkopodlažní městský autobus se speciálním vybavením pro invalidy.
Centrum „Hospitalité Notre Dame de Lourdes“ obdrželo nový nízkopodlažní městský autobus se speciálním vybavením pro invalidy.
Slavnostní předání Mercedesu-Benz Citaro se konalo 11. února v centru poutního města Lourdes před bazilikou Rosenkranz.
Stuttgart/Lourdes – V jihofrancouzských Lourdes v okresu Hautés Pyreneés, byl 11. února 2005 lourdskému centru Hospitalité Notre Dame de Lourdes, ve kterém postiženým pomáhají dobrovolníci z celého světa, předán nový nízkopodlažní autobus typu Mercedes-Benz Citaro, jež je speciálně vybaven pro přepravu invalidních osob. Citaro je prvním, speciálně k transportu postižených osob upraveným autobusem, který vzešel ze společného projektu centra po postižené v Lourdes Hospitalité Notre Dame de Lourdes a EvoBus GmbH, pověřené DaimlerChrysler a.s. zajišťováním obchodní činnosti v rámci evropského prodeje autobusů.

Baronka Adelheid von Gemmingen-Hornberg z Friedenfelsu ve Fichtelgebirge, která je prezidentkou německé pobočky Hospitalité Notre Dame de Lourdes organizující německé dobrovolníky v Lourdes, byla vedoucí činitelkou při udělení této zakázky. Spolu s presidentem Hospitalité, Antoinem Piernym a lourdským a zároveň tarbeským biskupem Jacques Perrier převzala klíč k novému autobusu od Jeana Averlanda, presidenta francouzské dceřiné společnosti EvoBusu a Hanse-Joachima Lennerta, odpovědného za zahraniční obchod Mercedes-Benz před bazilikou Rosenkranz v Lourdes.

Nový Mercedes-Benz Citaro je určen k přepravě nemocných a imobilních poutníků z letiště Lourdes-Tarbes, případně z lourdského nádraží k svatému místu u jeskyně Masabielle na řece Garve du Pau. Socha Panny Marie, bazilika Rosenkranz a slavná Křížová cesta, které tvoří jádro svatého místa v Lourdech, přitahují každoročně miliony poutníků. Mezi nimi je mnoho vozíčkářů a jiných těžce nemocných, kteří se do Lourdes vydávají v naději zázračného uzdravení. Svátečním dnem je 11. únor, kdy se zde vzpomíná na zjevení Panny Marie.

Turismus spjatý s poutěmi do Lourdes je současně nejvýznamnějším hospodářským přínosem pro tento region. Obec Lourdes je s více než 30 000 lůžky a přibližně 6 miliony hosty v hotelech a ubytovacích zařízení ročně po Paříži nejvíce navštěvovaným místem ve Francii. Úkolem dobrovolníků centra Hospitalité Notre Dame de Lourdes, kteří působí v pobočkách mimo Francii, je doprovodit poutníky do Lourdes. Na místě se ujímají veškeré péče o velký počet nemocných a postižených poutníků, kteří nejsou vůbec schopni nebo jen stěží dopravit se na poutní místa bez cizí pomoci. Součástí této péče, resp. převozu postižených, je právě nízkopodlažní Mercedes-Benz Citaro, který je k těmto účelům speciálně upraven.

Mimořádná úprava pro přepravu invalidních osob je v 12 m dlouhém dvoudveřovém městském autobuse patrná již na první pohled. Ve 2,55 m širokém autobusu je minimální počet sedadel (20 SCC jednotlivých sedadel), podél levé a pravé strany vozidla 11 sklapovacích sedadel s povrchem z modré koženky a 7 míst pro invalidní vozíky s elastickými pásy. Z 20 sedadel se 2 nacházejí v přední části vozidla vlevo a vpravo přímo za řidičem a zbylých 18 je umístěno ve tvaru půlkruhů v zadní části vozidla. Vedle podlahových kotvících lišt pro invalidní vozíky a zařízení pro nemocné sahajících až za prostřední nástupní dveře je autobus vybaven mechanickou nájezdovou rampou u předních dveří a mechanickou zdvižnou rampou u prostředních dveří pro snadný nástup a výstup invalidů. Vnější prostřední dveře jsou větší než ostatní a jsou navíc pneumaticky otevíratelné. Všechny dveře mohou být jak zevnitř tak zvenčí otevírány nouzovým kohoutkem. Vypracovaný systém madel a držadel je také zárukou bezpečnosti během přepravy často velmi postižených osob.

Modrobíle lakovaný Mercedes-Benz Citaro je poháněn motorem typu OM 457 hLA o výkonu 220kW (299PS) a s automatickou šestistupňovou převodovkou typu ZF – Ecomat HP 592, která je ovladatelná pomocí třístupňového tlačítkového spínače (D-N-R). Vozidlo disponuje automatickou brzdou s blokací rozjezdu při otevřených dveřích, dále pak elektronickým regulátorem polohy (ENR) s funkcí „kneeling“ umožňující snížení nástupní hrany o 60 mm. Funkce „kneeling“ je blokována v případě, že je vysunutá rampa a je dodatečně zajištěna systémem Tonmann, který ji blokuje v případě otevřených nástupních dveří. Stabilizátory jsou umístěny v přední a zadní nápravě, jak je tomu u běžné sériové výroby a jejich účelem je zajistit cestujícím komfort. Systém kol je odpojitelný, brzdové světlo je dodatečně zapojitelné pomocí retardéru. Jinými detaily autobusu jsou akustický zpětný varovný signál, zpětná kamera s pětipalcovým barevným monitorem pro řidiče, za-řízení požární signalizace v prostoru motoru, výkonné vytápěcí a klimatizační zařízení a konečně elektronicky ovládané střešní okénko.

Další informace o společnosti DaimlerChrysler na www.media.daimlerchrysler.com
Tisková zpráva EvoBus

Nasazení autobusu Mercedes-Benz Citaro ve francouzském poutním městě Lourdes
Nasazení autobusu Mercedes-Benz Citaro ve francouzském poutním městě Lourdes