Den otevřených dveří DPP zpřístupní areály v Hostivaři a Strašnicích

Dopravu mezi areály zajistí posílené tramvajové spoje.
Dopravu mezi areály zajistí posílené tramvajové spoje.
Praha, 18. září 2013 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pořádá v sobotu 21. září 2013 od 10:00 do 16:00 Den otevřených dveří v autobusové garáži Hostivař, depu metra Hostivař a tramvajové vozovně Strašnice. V těchto jednotlivých areálech proběhnou doprovodné programy a soutěže pro děti i dospělé. Dopravu mezi areály zajistí posílené tramvajové spoje.

Ve všech provozovnách budou kromě prohlídek areálů také expozice jednotlivých typů vozů metra, tramvají a autobusů, se kterými se cestující potkávají v běžném provozu. Návštěvníci mohou nahlédnout do dílen a provozů, které jsou využívány k denním opravám a údržbě vozů. Navíc mohou zhlédnout i vozy, které zajišťují opravy a udržování dopravní cesty pro bezproblémový provoz. Expozice současných vozů tramvají, včetně těch nejmodernějších, je doplněna také o historické dopravní prostředky.

K dispozici bude dále stánek Infocentra, proběhnou prezentace řídících a informačních systémů, oblasti životního prostředí či se také představí Střední průmyslová škola dopravní. Dění v jednotlivých areálech doplní doprovodný program a soutěže pro děti i dospělé.

V letošním roce slaví Hasičský záchranný sbor Dopravního podniku hlavního města Prahy 40 let od svého vzniku. U této příležitosti proběhne v rámci Dne otevřených dveří také ukázka hasičské techniky a zázemí HZS.

Dopravu mezi vozovnou Strašnice a garáží a depem v Hostivaři zajistí posílené tramvajové spoje.

Depo metra Hostivař

Depo metra Hostivař bylo uvedeno do provozu až v roce 1985, přestože provoz na úseku tratě A byl zahájen již v roce 1978. Do té doby metro vyjíždělo na linku A z Kačerova (linka C). Základem depa Hostivař je halový komplex s kapacitou 200 vozidel. V depu je zřízena také zkušební trať o délce 2 kilometry. První vozy byly z depa vypraveny 17. října 1985. V době zahájení provozu depa však provoz metra končil ve stanici Želivského a stanicí Strašnická se pouze projíždělo. Strašnická byla v provozu od roku 1987, o tři roky později se zprovoznila stanice Skalka. V roce 2004 se rozhodlo, že se v depu Hostivař zřídí stejnojmenná stanice pro cestující. Ta je v provozu od 26. května 2006.

Tramvajová vozovna Strašnice

Služebně nejstarším technickým zázemím je dnes vozovna Strašnice, která zahájila svůj provoz 8. října 1908 a letos v říjnu oslaví 105 let své existence. Vozovna původně sloužila pro 90 vozů. V letech 1929 – 1933 byla radikálně přestavěna a rozšířena. Kapacita tak vzrostla o více než dvojnásobek, tedy na 200 vozů. Stavební úpravy na konci 50. let umožnily vjezd nových širších tramvají T2 a T3. V roce 1972 došlo k rozsáhlé rekonstrukci kolejiště a byla postavena nová vrátnice. V roce 2012 proběhla výstavba ohřevu výhybek, tato úprava zlepšila jejich funkčnost v zimním období. Vozovna má dnes k dispozici celkem 144 tramvají. Od září 2013 vypravuje v ranní špičce 120 vozů.

Garáž Hostivař, opravna autobusů a Ústřední dílny BUS

Se stavbou autobusové garáže Hostivař se započalo v dubnu 1976. Vinou zpoždění výstavby byl zahájen provoz nové opravny až 1. července 1983. Letos tedy tomu je 30 let od zahájení provozu. Další se spouštěly až v následujících letech – kupříkladu lakovna v roce 1987 a vývojová zkušebna až v roce 1989. Základem dílen jsou dva rozsáhlé objekty se společným dvorem. V západním křídle se nachází hala oprav a revizí s montážní halou. Východní objekt pak slouží jako hala celkových oprav karoserií. Ročně se v Hostivaři opraví kolem 950 vozidel (a to jak DPP vlastních, tak i externích zákazníků). Od 2. dubna 1994 se do hostivařského areálu přestěhovala zrušená garáž Libeň. Garáž Hostivař má nyní ve stavu 182 autobusů, a to jak kloubových, tak standardních. V ranních špičkách vypravuje kolem 140 autobusů.

TZ DPP