Škoda Electric dodá 25 trolejbusů v čtyřech provedeních  do Zlína
Současné zlínské trolejbusy: Nahoře z nejnovějších Škoda 24 Tr Citelis a dole z nejstarších Škoda 14 Tr. Karosérie Solaris budou mít ve Zlíně premiéru © BUSportál

Deset s karosérií Citelis a patnáct s karosérií Solaris. První klimatizované trolejbusy do českého města. 7.12..2012: Aktualizujeme podrobnou specifikací 4 typů.
Reklama
Deset s karosérií Citelis a patnáct s karosérií Solaris. První klimatizované trolejbusy do českého města. 7.12..2012: Aktualizujeme podrobnou specifikací 4 typů.
Na přání čtenářů doplňujeme informací společnosti Škoda (díky) o podrobnějším členění zakázky:
  • 6 trolejbusů 24Tr : dvanáctimetrové, s dieselovým pohonem, s karosérií Iveco (Citelis)
  • 4 trolejbusy 25 Tr : osmnáctimetrové, kloubové, s dieselovým pohonem, s karosérií Iveco (Citelis)
  • 4 trolejbusy 26Tr : dvanáctimetrové, plně klimatizované, s karosérií Solaris Urbino 12
  • 11 trolejbusů 27Tr : osmnáctimetrové, kloubové, plně klimatizované, s karosérií Solaris Urbino 18

Plzeň, 4. 12. 2012 - Škoda Electric v příštích dvou letech dodá do Zlína 25 nových trolejbusů v hodnotě více než 320 milionů korun. Dceřiná firma společnosti Škoda Transportation pro tamní Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vyrobí vozidla celkem čtyř typů, které se od sebe liší jak délkou, tak technickou výbavou.

Deset trolejbusů vyrobí Škoda Electric s pomocným dieselovým pohonem a použije na ně karoserie Iveco. Dalších patnáct vozidel bude plně klimatizovaných a dostane karoserii Solaris. Plně klimatizované trolejbusy dodává Škoda na český trh vůbec poprvé. „Na zahraničních trzích jsou trolejbusy s klimatizací celého interiéru žádané poměrně často. Bohaté zkušenosti z poslední doby máme například z lotyšské Rigy, bulharské Sofie nebo z rumunského Temešváru,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice si objednala také kloubové trolejbusy s vyšší kapacitou. První nová vozidla pro zlínskou MHD předá Škoda Electric na jaře roku 2013. Další dodávky budou následovat každé čtvrtletí tak, aby zákazník dostal celou flotilu do konce roku 2014.

Současná zakázka navazuje na dodávky trolejbusů Škody Electric do Zlína z let 2004 až 2009. Plzeňská firma tehdy vyrobila pro místní dopravní podnik 23 vozidel. S pětadvaceti novými trolejbusy z nynějšího kontraktu tak Dopravní společnost Zlín – Otrokovice obnoví velkou většinu svého vozového parku, který má dohromady téměř šedesát vozidel.

TZ Škoda
Na návštěvě v DSZO