Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses

Celkem 20.000 km, stejné podmínky a monitorované tankování u EURO 5 a EURO 6 s vyhodnocením 29.10.2012 .
Doplněno aktuální fotoreportáží z testování nové řady Setra Comfort Class 500.
Celkem 20.000 km, stejné podmínky a monitorované tankování u EURO 5 a EURO 6 s vyhodnocením 29.10.2012 .
Doplněno aktuální fotoreportáží z testování nové řady Setra Comfort Class 500.
Record Run 2012: Výsledky pětidenního testu - Euro VI má i ekonomický smysl

K informaci o testování účinnosti technologie s emisními limity EURO 6 přidáváme před záběrem ze startu fotografie z tiskové konference z minulého týdne, kde zazněly i informace o Record Run 2012. Materiál doplňujeme fotoreportáží z testovací mediální cesty se Setrami nové řady Comfort Class 500 (k vozidlům se vrátíme technickými detaily, fotografiemi i osobními postřehy z řízení).
Z testovacích jízd nové řady autokarů Setra Comfort Class 500 - úvodní informace a záběry

Výsledky testu 29.10.2012 ve Wiesbadenu, online zveřejnění viz media.daimler.com/ms/livecast/recordrunbuses2012/qa/de.
Pět autobusů v pětidenním testu: Tři autobusy Citaro v městském provozu ve Wiesbadenu a dva autokary Setra u 1800 km denně na dálnici
Stuttgart / Wiesbaden – Mávnutím zelené vlajky poslal Martin Zeilinger, vedoucí produktového engineeringu Daimler Buses, pět autobusů Mercedes-Benz a Setra na pětidenní test efektivnosti Record Run 2012. Nový městský autobus Mercedes-Benz Citaro a nový zájezdový autobus Setra ComfortClass 500 měly v unikátním testu potvrdit úsporu paliva s motory splňující emisní normy Euro 6 oproti předchozím modelům. Pod odborným dohledem ujely autobusy od 22. do 26. října 2012 vzdálenost 20.000 km.

Start a cíl testování tří autobusů Mercedes-Benz Citaro a dvou autokarů Setra ComfortClass 500 byl ve Wiesbadenu. Všechny městské autobusy Citaro působily v pravidelném provozu na lince 17 ve Wiesbadenu, která prochází centrem města včetně pěší zóny i odlehlými oblastmi. Linka 17 je 18,6 km dlouhá s převýšením 400 m, během dne se dokončí na této lince asi 20 smyček. V testu bylo porovnáváno nové Citaro Euro VI s motorem OM 936 h o výkonu 220 kW (299 k) proti jeho předchůdci Citaro Euro V ve dvou variantách motoru OM 906 HLA s výkonem 210 kW (286 k) a OM 457 HLA (220 kW/299 k).

Autokary Setra ujely denně1800 km převážně na dálnici. Trasa vedla z Wiesbadenu do Lipska na trasou dlouhou 897 km, v noci pak z Lipska přes Postupim do Hamburku a zpět na trase dlouhé 929 km. Tímto způsobem urazily vzdálenost téměř 1800 kilometrů denně, kdy asi 90 procent vzdálenosti absolvují v dálniční síti.

Nový zájezdový autobus ComfortClass Setra S 515 HD s Euro VI byl porovnáván se svým předchůdcem ComfortClass Setra S 415 GT-HD. ComfortClass S 515 HD je poháněn motor OM 470 s výkonem 315 kW (428 k) oproti motoru OM 457 LA v ComfortClass S 415 GT-HD se stejným výkonem.

Stejné byly podmínky, technologie a sledované zastávky na tankování. Kromě převodovek, konečných převodových poměrů jsou totožné pro příslušné modelové řady i zatížení, pneumatiky a hloubka dezénu.

Všechny autobusy pro test Record Run 2012 vyjely s počátečními 10.000 km na tachometru. Autobusy řídí posádky o 2 zkušených řidičích i z řad trenérů OMNIplus EcoTraining. Zkušební vozidla monitoruje DEKRA, nezávislá odborná automobilová organizace. Všechny parametry týkající se spotřeby paliva, palivové nádrže a tankování byla pečlivě sledována. Tlak v pneumatikách byl kontrolován při každé zastávce na tankování. Autobusy jsou vybaveny nástroji pro měření spotřeby paliva, jejich pohyb je sledován pomocí systému FleetBoard.

Všechna zaznamenaná data byla analyzována během víkendu 27. a 28.10.2012 . Vývojoví inženýři očekávají snížení spotřeby paliva u Mercedes-Benz Citaro o čtyři až pět procent v důsledku přechodu z Euro V na Euro VI. V případě porovnání Setra ComfortClass 400 s novou ComfortClass 500 se očekává úspora mezi pěti a šesti procenty. V obou případech spolu s výrazným snížením spotřeby AdBlue.

TZ Daimler

Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Testovací cesta pro média, začátek 23.10.2012 letiště Mnichov © BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Tisková konference 23.10.2012 Aying © BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Ze startu Record Run 2012
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
© BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Aying © BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Testovací cesta pro média, konec 24.10.2012 letiště Mnichov © BUSportál © BUSportál
Record Run 2012: Unikátní pětidenní test efektivity motorů Euro 6 Daimler Buses
Vielen Dank :-) © BUSportál